Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Mathematics knowledge for teaching at the secondary levels: methods and evidence from the TEDS-M Study

Tatto, María Teresa (2016). Mathematics knowledge for teaching at the secondary levels: methods and evidence from the TEDS-M Study. En Ruiz, Angel (Ed.), Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática (pp. 101-126). Costa Rica: Universidad de Costa Rica.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

500Kb

URL Oficial: http://www.centroedumatematica.com/Cuadernos/Cuade...

Resumen

This presentation describes the results of the Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M) a collaborative study of the mathematics preparation of future primary and secondary teachers. The study explored the question of whether what future teachers learn in pre-service teacher education leads to more effective knowledge of mathematics and mathematics for teaching. The methods and results of TEDSM are examined in light of their contribution to a prospective international study of novice mathematics teachers known as The First Five Years of Mathematics Teaching or FIRSTMATH.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico
05. Profesor > El papel del profesor
05. Profesor > Formación de profesores
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:9433
Depositado Por:Cristian Camacho
Depositado En:10 Nov 2017 20:15
Fecha de Modificación Más Reciente:10 Nov 2017 20:15
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario