Tatto, María Teresa (2016). Mathematics knowledge for teaching at the secondary levels: methods and evidence from the TEDS-M Study. En Ruiz, Angel (Ed.), Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática (pp. 101-126). Costa Rica: Universidad de Costa Rica.
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 500Kb |
URL Oficial: http://www.centroedumatematica.com/Cuadernos/Cuade...
Resumen
This presentation describes the results of the Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M) a collaborative study of the mathematics preparation of future primary and secondary teachers. The study explored the question of whether what future teachers learn in pre-service teacher education leads to more effective knowledge of mathematics and mathematics for teaching. The methods and results of TEDSM are examined in light of their contribution to a prospective international study of novice mathematics teachers known as The First Five Years of Mathematics Teaching or FIRSTMATH.
Tipo de Registro: | Contribución a Actas de Congreso |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico 05. Profesor > El papel del profesor 05. Profesor > Formación de profesores |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 9433 |
Depositado Por: | Cristian Camacho |
Depositado En: | 10 Nov 2017 20:15 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 20 Ago 2020 11:20 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento