Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

A search for a constructivist approach for understanding the uncountable set P(N)

Stenger, Cindy; Weller, Kirk; Arnon, Ilana; Dubinsky, Ed; Vidakovic, Draga (2008). A search for a constructivist approach for understanding the uncountable set P(N). Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa RELIME, 11(1), pp. 93-125 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

150Kb

Resumen

This study considers the question of whether individuals build mental structures for the set P(N) that give meaning to the phrase, “all subsets of N .” The contributions of our research concerning this question are two-fold. First, we identified constructivist perspectives that have been, or could be used to describe thinking about infinite sets, specifically, the set of natural numbersN. Second, to determine whether individuals’ thinking about the setP(N)can be interpreted in terms of one or more of the perspectives we considered, we analyzed the thinking of eight mathematicians. Beyond negative conceptions, that is, what P(N) is not, the results of our analysis cast doubt on whether individual understanding of the set P(N) extends beyond the formal definition. We discuss the possible implications of our findings, and indicate further research arising from this study.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Constructivismo (Piaget)
13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas
13. Matemáticas escolares > Números > Estructuras numéricas > Números naturales
13. Matemáticas escolares > Números > Conjuntos numéricos
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:9901
Depositado Por:Sileni Carranza
Depositado En:26 Feb 2018 21:16
Fecha de Modificación Más Reciente:18 Abr 2018 15:43
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario