Pinto, Eder; Cañadas, María C. (2018). Structures and generalisation in a functional approach: the inverse function by fifth graders. En Gómez, David M. (Ed.), Proceedings of the First PME Regional Conference: South America (pp. 89-96). Santiago, Chile: PME.
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 455Kb |
Resumen
Against the backdrop of functional thinking to early algebra, this paper discusses an initial study of how 24 fifth year elementary school students (10 to 11 years old) perceived the inverse function. This notion has been scarcely tackled in the context of early algebra and, particularly, within the functional thinking approach. Based on structure and generalisation notions, we analysed the responses of a group of 24 students when solving a problem, which contains questions involving the direct and inverse forms of a problem involving a linear function. Ten of the 24 students were observed to establish structures involving inverse function and five to generalise that form of the function.
Tipo de Registro: | Contribución a Actas de Congreso |
---|---|
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Funciones 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Experimento de enseñanza 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipo de investigación > Empírico 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización 13. Matemáticas escolares > Álgebra |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 12704 |
Depositado Por: | Eder Pinto |
Depositado En: | 06 Ene 2019 10:47 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 06 Ene 2019 10:47 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento