Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Graphical representation and generalization in sequences problems

Cañadas, María C.; Castro, Encarnación; Castro, Enrique (2011). Graphical representation and generalization in sequences problems. Comunicación presentada en Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (9-13 Feb 2011). Rzeszów, Polonia.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

112Kb

Resumen

In this paper we present different ways used by Secondary students to generalize when they try to solve problems involving sequences. 359 Spanish students solved generalization problems in a written test. These problems were posed through particular terms expressed in different representations. We present examples that illustrate different ways of achieving various types of generalization and how students express generalization. We identify graphical representation of generalization as a useful tool of getting other ways of expressing generalization, and we analyze its connection with other ways of expressing it.

Tipo de Registro:Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación)
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Razonamiento > Inductivo
10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización
10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación > Gráfico
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:1607
Depositado Por:M. C. Cañadas
Depositado En:12 Abr 2011 11:01
Fecha de Modificación Más Reciente:15 Oct 2016 11:42
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario