Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Investigação em formação conceitual: o conhecimento de alunos do ensino médio sobre polígonos

De Proença, Marcelo Carlos; Pirola, Nelson Antonio (2009). Investigação em formação conceitual: o conhecimento de alunos do ensino médio sobre polígonos. En González, María José; González, María Teresa; Murillo, Jesús (Eds.), Investigación en Educación Matemática XIII (pp. 379-389). Santander: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

635Kb

URL Oficial: http://cumbia.ath.cx/funes/seiem//.html

Resumen

This study is part of the area of research in Psychology of Mathematics Education that investigates, among other things, knowledge relating to the formation of mathematical concepts. The objective was to investigate the conceptual knowledge of polygons of 76 high school students in terms of defining attributes and examples and non-examples. The instruments for collecting data was a test with two questions about polygons, defining attributes of a test and a test of examples and non-examples, based on the theory of Klausmeier and Goodwin (1977) on formation of concepts. The results showed that participants of the survey had difficulties in identifying defining attributes of polygons and non-discriminating examples of examples, showing the formation of this concept to the level of identity.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
13. Matemáticas escolares > Geometría > Formas geométricas
06. Aprendizaje > Cognición > Dificultades
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:1662
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:19 May 2011 04:00
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Nov 2016 19:49
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario