Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Extending the Coordination of Cognitive and Social Perspectives

Simon, Martin A. (2012). Extending the Coordination of Cognitive and Social Perspectives. PNA, 6(2), pp. 43-49 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

153Kb

Resumen

Cognitive analyses are typically used to study individuals, whereas social analyses are typically used to study groups. In this article, I make a distinction between what one is looking with?one’s theoretical lens?and what one is looking at?e.g., an individual or a group?. By emphasizing the former, I discuss social analyses of individuals and cognitive analyses of groups, additional analyses that can enhance mathematics education research. I give examples of each and raise questions about the appropriateness of such analyses.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Constructivismo (Piaget)
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:1785
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:03 Nov 2011 03:29
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Nov 2011 10:19
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario