Mesa, Vilma María (2019). Use of open source mathematics textbooks in university courses. Cuadernos, 18, pp. 162-169 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 431Kb |
URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem
Resumen
In the Undergraduate Teaching and Learning in Mathematics with Open Software and Text Books at the university level (Beezer et al., 2018). The project gathers (a) real-time, individualized viewing data from three dynamic university textbooks for calculus, linear algebra, and abstract algebra; (b) ongoing surveys of users’ descriptions of the textbook use; (c) users’ questionnaires (beliefs and attitudes towards mathematics, technology, teaching, and learning); and (d) student performance (tests of knowledge and grades). The textbooks have been enhanced with a variety of features (WeBWorK, Geogebra, Interactive Reading Questions, and computational cells). In this article I highlight the theoretical and methodological approaches used in the project to answer two questions: How do students and instructors use textbooks? and How can we develop textbooks that will improve teaching and learning?
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software 14. Matemáticas superiores > Algebra (matemáticas superiores) 03. Aula > Recursos didácticos > Libros de texto Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Visualización |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 21608 |
Depositado Por: | Monitor Funes 4 |
Depositado En: | 19 Ago 2020 10:45 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 20 Ago 2020 11:20 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento