Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Use of open source mathematics textbooks in university courses

Mesa, Vilma María (2019). Use of open source mathematics textbooks in university courses. Cuadernos, 18, pp. 162-169 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

431Kb

URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem

Resumen

In the Undergraduate Teaching and Learning in Mathematics with Open Software and Text Books at the university level (Beezer et al., 2018). The project gathers (a) real-time, individualized viewing data from three dynamic university textbooks for calculus, linear algebra, and abstract algebra; (b) ongoing surveys of users’ descriptions of the textbook use; (c) users’ questionnaires (beliefs and attitudes towards mathematics, technology, teaching, and learning); and (d) student performance (tests of knowledge and grades). The textbooks have been enhanced with a variety of features (WeBWorK, Geogebra, Interactive Reading Questions, and computational cells). In this article I highlight the theoretical and methodological approaches used in the project to answer two questions: How do students and instructors use textbooks? and How can we develop textbooks that will improve teaching and learning?

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software
14. Matemáticas superiores > Algebra (matemáticas superiores)
03. Aula > Recursos didácticos > Libros de texto
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Visualización
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:21608
Depositado Por:Monitor Funes 4
Depositado En:19 Ago 2020 10:45
Fecha de Modificación Más Reciente:20 Ago 2020 11:20
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario