Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Moving beyond descriptive models: research issues for design and implementation

Bergman, Jonas; Doerr, Helen M. (2020). Moving beyond descriptive models: research issues for design and implementation. Avances de Investigación en Educación Matemática, 17, pp. 5-20 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

474Kb

URL Oficial: http://www.aiem.es

Resumen

In this paper, we draw on a models and modeling perspective to describe the design of a sequence of tasks, known as a model development sequence, that has been used to research the teaching and learning of mathematics. A central research goal of a models and modeling perspective is the development of principles for the design of sequences of modeling tasks and for the teaching of such sequences. We extend our earlier research by elaborating how a model development sequence can be used to support students in developing models that are not only descriptive but also have explanatory power when connected to existing mathematical models. In so doing, we elaborate language issues about representations and context as well as the implementation strategies used by the teacher.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Investigación de diseño
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:23744
Depositado Por:Valeria Maestre
Depositado En:04 Dic 2021 20:25
Fecha de Modificación Más Reciente:23 May 2022 18:44
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario