Bergman, Jonas; Doerr, Helen M. (2020). Moving beyond descriptive models: research issues for design and implementation. Avances de Investigación en Educación Matemática, 17, pp. 5-20 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 474Kb |
URL Oficial: http://www.aiem.es
Resumen
In this paper, we draw on a models and modeling perspective to describe the design of a sequence of tasks, known as a model development sequence, that has been used to research the teaching and learning of mathematics. A central research goal of a models and modeling perspective is the development of principles for the design of sequences of modeling tasks and for the teaching of such sequences. We extend our earlier research by elaborating how a model development sequence can be used to support students in developing models that are not only descriptive but also have explanatory power when connected to existing mathematical models. In so doing, we elaborate language issues about representations and context as well as the implementation strategies used by the teacher.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Tarea 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Investigación de diseño |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 23744 |
Depositado Por: | Valeria Maestre |
Depositado En: | 04 Dic 2021 20:25 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Sep 2023 13:42 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento