Matos, José Manuel; Almeida, Mária Cristina (2021). Evaluating modern mathematics curricula. Matemáticas, Educación y Sociedad, 4(1), pp. 57-72 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 350Kb |
URL Oficial: http://mesjournal.es/
Resumen
This article intends to understand the degree in which expectations about the modern mathematics reform were fulfilled. Focusing on the Portuguese case, we probed four quantitative studies developed by governmental institutions at the time of the reform, usually intended to evaluate its implementation at several grade levels. Re-appreciated in modern times, these studies provided us with insights about the reform. More specifically, following Gimeno’s distinction among several curricular levels, the contemporary inspection of those studies allowed us to have an insight of the curriculum presented to teachers, the curriculum modelled by them, and the attained curriculum at the time of the reform.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 01. Sistema educativo > Documentos curriculares 09. Currículo > Evaluación del currículo 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática 09. Currículo > Diseño |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 23857 |
Depositado Por: | Valeria Maestre |
Depositado En: | 21 Dic 2021 13:05 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 21 Dic 2021 13:05 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento