Tsamir, Pessia; Bazzini, Luciana (2001). Can x=3 be the solution of an inequality? A study of Italian and Israeli students. Educação Matemática Pesquisa, 3(1), pp. 57-67 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 2706Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
This paper describes a study regarding Israeli and Italian students’ solutions to algebraic inequalities. The findings presented here show similarities in students’ correct and incorrect solutions, in both countries. Fischbein’s notions of algorithmic, intuitive and formal knowledge are used co analyze the data. The findings indicate that students generally worked in an algorithmic manner, intuitively drawing analogies to the solutions of related equations. We conclude by suggesting some educational implications.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Álgebra > Ecuaciones 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias 13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra) 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Situaciones |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 24015 |
Depositado Por: | Monitor Funes 6 |
Depositado En: | 17 Jul 2022 22:39 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 17 Jul 2022 22:39 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento