Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Can x=3 be the solution of an inequality? A study of Italian and Israeli students

Tsamir, Pessia; Bazzini, Luciana (2001). Can x=3 be the solution of an inequality? A study of Italian and Israeli students. Educação Matemática Pesquisa, 3(1), pp. 57-67 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

2706Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

This paper describes a study regarding Israeli and Italian students’ solutions to algebraic inequalities. The findings presented here show similarities in students’ correct and incorrect solutions, in both countries. Fischbein’s notions of algorithmic, intuitive and formal knowledge are used co analyze the data. The findings indicate that students generally worked in an algorithmic manner, intuitively drawing analogies to the solutions of related equations. We conclude by suggesting some educational implications.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Álgebra > Ecuaciones
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra)
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Situaciones
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:24015
Depositado Por:Monitor Funes 6
Depositado En:17 Jul 2022 22:39
Fecha de Modificación Más Reciente:17 Jul 2022 22:39
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario