Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Generating the raison d’être of logical concepts in mathematical activity at secondary school: Focusing on necessary/sufficient conditions

Hamanaka, Hiroaki; Otaki, Koji (2020). Generating the raison d’être of logical concepts in mathematical activity at secondary school: Focusing on necessary/sufficient conditions. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 438-453 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

323Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

In this paper, we focus on the absence of the raison d’être for logical concepts, especially regarding necessary conditions and sufficient conditions, in mathematics at secondary schools. We investigated the fundamental role of these concepts in the mathematical organisation of mathematicians, which is related to their protomathematical and paramathematical values. Then we designed, implemented, and analysed a study and research activity with the aim to activate their functionality.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:13. Matemáticas escolares > _Otros temas de matemáticas escolares > Lógica
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Valores educativos
13. Matemáticas escolares > Geometría > Geometría euclídea
13. Matemáticas escolares > Geometría > Construcciones con regla y compás
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:24787
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 19:44
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 19:44
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario