Hamanaka, Hiroaki; Otaki, Koji (2020). Generating the raison d’être of logical concepts in mathematical activity at secondary school: Focusing on necessary/sufficient conditions. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 438-453 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 323Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
In this paper, we focus on the absence of the raison d’être for logical concepts, especially regarding necessary conditions and sufficient conditions, in mathematics at secondary schools. We investigated the fundamental role of these concepts in the mathematical organisation of mathematicians, which is related to their protomathematical and paramathematical values. Then we designed, implemented, and analysed a study and research activity with the aim to activate their functionality.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > _Otros temas de matemáticas escolares > Lógica 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula Otros términos clave específicos no incluidos en las secciones anteriores > T-Z > Valores educativos 13. Matemáticas escolares > Geometría > Geometría euclídea 13. Matemáticas escolares > Geometría > Construcciones con regla y compás |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 24787 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 28 Jul 2022 19:44 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2022 19:44 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento