Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The place of inquiry in mathematics taught within the international baccalaureate

Lackova, Jana (2020). The place of inquiry in mathematics taught within the international baccalaureate. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 603-611 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

194Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

Traditional teaching seems to prevail over problem-solving, and inquiry-based education struggles in finding a stable place in the classrooms. Our research questions the place of inquiry in a particular institutional context that places it in the heart of its educational philosophy, particularly when it becomes an institutionally recognized object, sanctioned by a summative assessment.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Tipos de problemas
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Formativos
08. Evaluación > Funciones de la evaluación
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:24840
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 20:31
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 20:31
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario