Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Response to a questionnaire from the international study group on the relations between the history and pedagogy of mathematics

D'Ambrosio, Ubiratan (2021). Response to a questionnaire from the international study group on the relations between the history and pedagogy of mathematics. Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática, Número especial, pp. 262-263 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

23Kb

URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem

Resumen

In the Newsletter HPM 100 (March 2019) of the International Study Group on the relations between History and Pedagogy of Mathematics (HPM), affiliated to the International Commission on Mathematical Instruction, a form was sent to all its former presidents about their trajectories. D’Ambrosio’s responses are included below.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Pedagogía
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Fundamentos de la Educación Matemática > Epistemología
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
Nivel Educativo:Todos los niveles educativos
Código ID:25190
Depositado Por:Monitor Funes 3
Depositado En:03 Ago 2022 16:59
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Ago 2022 16:59
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario