Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Academic internship and the teaching of mathematics in the yearly school years

Silvestre, Magali Aparecida; Valente, Wagner Rodrigues (2013). Academic internship and the teaching of mathematics in the yearly school years. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 3(2), pp. 60-75 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

291Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

Recurring theme in the discussions about the curriculum of the teachers training, the Academic Internship, a required step for obtaining the license for the practice of teaching, have been the focus of several studies and research in Brazil. Featured in the Brazilian educational reforms that have occurred since the late 1990s, they integrate the educational projects of the Pedagogy course through different proposals that are not always organized in a way to meet the demands of the necessary training for the exercise of teaching. The purpose of this article is to present an innovative internship expirence, the Pedagogical Residency which is part of the curriculum of the Pedagogy degree course from a federal public Higher Education institution and it highlights the Brazilian way of organizing internships in the teaching of Mathematics for the early school years.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
05. Profesor > Desarrollo del profesor
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:26096
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:04 Jul 2022 21:53
Fecha de Modificación Más Reciente:04 Jul 2022 21:53
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario