Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

An investigation into sixth grade students’ understanding of ratio and proportion

Morton, Crystal Hill (2014). An investigation into sixth grade students’ understanding of ratio and proportion. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 4(1), pp. 68-80 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

475Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

Drawing on written assessments collected from 58 sixth grade students, this article discusses the results of a study that examined patterns in middle-grade boy’s and girl’s written problem solving strategies for a mathematical task involving proportional reasoning and their level of understanding of ratios and proportions. This work is a part of a larger, longitudinal project, Mathematics Identity Development and Learning (MIDDLE), that focused on the impact of mathematics reform on students’ development as mathematics knowers and learners and identifying processes the explains changes in students’ mathematical learning and selfconceptions. Findings the current work speaks to student strategy use, errors, and levels of understanding.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas > Razón y proporcionalidad
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Pruebas
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Estudio longitudinales
08. Evaluación > Instrumentos de evaluación
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:26133
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:04 Jul 2022 21:36
Fecha de Modificación Más Reciente:04 Jul 2022 21:36
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario