Morton, Crystal Hill (2014). An investigation into sixth grade students’ understanding of ratio and proportion. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 4(1), pp. 68-80 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 475Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
Drawing on written assessments collected from 58 sixth grade students, this article discusses the results of a study that examined patterns in middle-grade boy’s and girl’s written problem solving strategies for a mathematical task involving proportional reasoning and their level of understanding of ratios and proportions. This work is a part of a larger, longitudinal project, Mathematics Identity Development and Learning (MIDDLE), that focused on the impact of mathematics reform on students’ development as mathematics knowers and learners and identifying processes the explains changes in students’ mathematical learning and selfconceptions. Findings the current work speaks to student strategy use, errors, and levels of understanding.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias 13. Matemáticas escolares > Números > Relaciones numéricas > Razón y proporcionalidad 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > Pruebas 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Estudio longitudinales 08. Evaluación > Instrumentos de evaluación 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 26133 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 04 Jul 2022 21:36 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 04 Jul 2022 21:36 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento