Nuri, Balta; Serkan, Kaymak; Abdullah, Almas; Omarbek, Nurbavliyev (2021). The impact of peer instruction on ninth grade students’ trigonometry knowledge. Bolema: Boletim de Educação Matemática, 35(69), pp. 206-222 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 721Kb |
URL Oficial: https://www.scielo.br/j/bolema/
Resumen
In this study, we conducted peer instruction (PI) activities to promote student participation in the learning process and test the hypothesis that PI improves student achievement. Two ninth-grade classes were randomly assigned as treatment and control groups. Pre-test and post-test data were obtained for measuring mathematics achievement in trigonometry. Data were analyzed using analysis of covariance procedures with an alpha significance level of 0.05. Results indicated no significant effects of peer instruction on achievement. This study implies that more robust studies are needed to reveal the real effect of PI.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 13. Matemáticas escolares > Geometría > Trigonometría 06. Aprendizaje > Cognición > Rendimiento 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Metodologías > Métodos estadísticos |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 26472 |
Depositado Por: | Monitor Funes 1 |
Depositado En: | 07 Ago 2022 14:05 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Ago 2022 14:05 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento