Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Competencies as resources for responsible subversive mathematics teachers programs

Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark; Junior, Marco Aurélio Kistemann (2017). Competencies as resources for responsible subversive mathematics teachers programs. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 7(2), pp. 108-130 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

534Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

The main objective of this theoretical essay is to present suggestions for competencies that should be cultivated by mathematics teachers. We present a possibility of creative insubordination and responsible subversive pedagogical action, which can be critical in the development of teachers, in both teacher education programs and professional development courses. We also introduce the definitions that will help to understand how teachers can act, do it differently and, hopefully, make a difference. We also present aspects of responsible subversion in mathematics teacher education programs rooted in ethnomathematical perspectives. Our theoretical references are Ubiratan D’Ambrosio, Beatriz D’Ambrosio, Celi Espasandin Lopes, Philippe Perrenoud e Paulo Freire.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:05. Profesor > Formación de profesores > Otro (formación de profesores)
05. Profesor > Desarrollo del profesor
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:26613
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:03 Jul 2022 13:27
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Jul 2022 13:27
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario