Rosa, Milton; Orey, Daniel Clark; Junior, Marco Aurélio Kistemann (2017). Competencies as resources for responsible subversive mathematics teachers programs. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 7(2), pp. 108-130 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 534Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
The main objective of this theoretical essay is to present suggestions for competencies that should be cultivated by mathematics teachers. We present a possibility of creative insubordination and responsible subversive pedagogical action, which can be critical in the development of teachers, in both teacher education programs and professional development courses. We also introduce the definitions that will help to understand how teachers can act, do it differently and, hopefully, make a difference. We also present aspects of responsible subversion in mathematics teacher education programs rooted in ethnomathematical perspectives. Our theoretical references are Ubiratan D’Ambrosio, Beatriz D’Ambrosio, Celi Espasandin Lopes, Philippe Perrenoud e Paulo Freire.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 05. Profesor > Formación de profesores > Otro (formación de profesores) 05. Profesor > Desarrollo del profesor 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 26613 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 03 Jul 2022 13:27 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Jul 2022 13:27 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento