Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Hybrid tasks: Promoting statistical thinking and critical thinking through the same mathematical activities

Aizikovitsh-Udi, Einav; Clarke, David; Kuntze, Sebastian (2014). Hybrid tasks: Promoting statistical thinking and critical thinking through the same mathematical activities. PNA, 8(3), pp. 115-126 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

286Kb

URL Oficial: http://www.pna.es

Resumen

Even though statistical thinking and critical thinking appear to have strong links from a theoretical point of view, empirical research into the intersections and potential interrelatedness of these aspects of competence is scarce. Our research suggests that thinking skills in both areas may be interdependent. Given this interconnection, it should be possible to stimulate both forms of thinking through the one task. This paper explores the implications of an exploratory qualitative study into processes when working on tasks encompassing both these areas for the design of tasks that simultaneously stimulate critical thinking and domain-specific thinking.

Tipo de Registro:Artículo
Información Adicional:1887-3987 Research paper
Términos Temporales (Editor):Hybrid tasksStatistical thinking Task design
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Paradigmas de investigación > Crítico
13. Matemáticas escolares > Estadística
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:2785
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:16 Feb 2014 03:33
Fecha de Modificación Más Reciente:16 Feb 2014 03:33
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario