Aizikovitsh-Udi, Einav; Clarke, David; Kuntze, Sebastian (2014). Hybrid tasks: Promoting statistical thinking and critical thinking through the same mathematical activities. PNA, 8(3), pp. 115-126 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 286Kb |
URL Oficial: http://www.pna.es
Resumen
Even though statistical thinking and critical thinking appear to have strong links from a theoretical point of view, empirical research into the intersections and potential interrelatedness of these aspects of competence is scarce. Our research suggests that thinking skills in both areas may be interdependent. Given this interconnection, it should be possible to stimulate both forms of thinking through the one task. This paper explores the implications of an exploratory qualitative study into processes when working on tasks encompassing both these areas for the design of tasks that simultaneously stimulate critical thinking and domain-specific thinking.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Información Adicional: | 1887-3987 Research paper |
Términos Temporales (Editor): | Hybrid tasksStatistical thinking Task design |
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Paradigmas de investigación > Crítico 13. Matemáticas escolares > Estadística |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 2785 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 16 Feb 2014 03:33 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 16 Feb 2014 03:33 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento