Burrill, Gail; Lappan, Glenda; Gonulates, Funda (2014). Curriculum and the role of research: report of the ICME 12 Survey Team. Bolema: Boletim de Educação Matemática, 28(49), pp. 682-700 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 317Kb |
URL Oficial: https://www.scielo.br/j/bolema/
Resumen
The survey team collected information on the development and use of curriculum from 11 diverse countries around the world. The data shows that a common set of mathematics learning goals are established in almost all countries. However, only a few countries report a substantial role for research in designing and monitoring the development of their curriculum. The data also suggests great variation among countries at the implementation level.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos 03. Aula > Recursos didácticos > Libros de texto 09. Currículo |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 28143 |
Depositado Por: | Monitor Funes 1 |
Depositado En: | 12 Jul 2022 15:15 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 13 Jul 2022 10:43 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento