Fuller, Evan; Rabin, Jeffrey M.; Harel, Guershon (2011). Intellectual need and problem-free activity in the mathematics classroom. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 4(1), pp. 80-114 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 655Kb |
URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index
Resumen
Intellectual need, a key part of the DNR theoretical framework, is posited to be necessary for significant learning to occur. This paper provides a theoretical examination of intellectual need and its absence in mathematics classrooms. Although this is not an empirical study, we use data from observed high school algebra classrooms to illustrate four categories of activity students engage in while feeling little or no intellectual need. We present multiple examples for each category in order to draw out different nuances of the activity, and we contrast the observed situations with ones that would provide various types of intellectual need. Finally, we offer general suggestions for teaching with intellectual need.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra) 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Situaciones 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Abstracción 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 29635 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 07 Ago 2022 09:31 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2023 14:55 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento