Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Intellectual need and problem-free activity in the mathematics classroom

Fuller, Evan; Rabin, Jeffrey M.; Harel, Guershon (2015). Intellectual need and problem-free activity in the mathematics classroom. Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática, 4(1), pp. 80-114 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

655Kb

URL Oficial: https://jieem.pgsskroton.com.br/index

Resumen

Intellectual need, a key part of the DNR theoretical framework, is posited to be necessary for significant learning to occur. This paper provides a theoretical examination of intellectual need and its absence in mathematics classrooms. Although this is not an empirical study, we use data from observed high school algebra classrooms to illustrate four categories of activity students engage in while feeling little or no intellectual need. We present multiple examples for each category in order to draw out different nuances of the activity, and we contrast the observed situations with ones that would provide various types of intellectual need. Finally, we offer general suggestions for teaching with intellectual need.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra)
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Situaciones
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Abstracción
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Comprensión
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:29635
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:07 Ago 2022 09:31
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Ago 2022 09:31
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario