Siero, Luis; Echavarría, Lenin; Romo, Avenilde; Navarro, José (2022). Design of a rehabilitation device for thrombosis: a mathematical modelling activity in the training of engineers. Avances de Investigación en Educación Matemática, 21, pp. 107-134 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 2009Kb |
URL Oficial: http://www.aiem.es
Resumen
The research reported here is framed in the problem of proposing and analysing conducive mathematics teaching for future engineers. It considers that establishing relationships between mathematics and engineering courses is the first step towards training mathematically-competent engineers. In the frame of the Anthropological Theory of the Didactic, one approach to this problem consists of analysing mathematical modelling activities in engineering and transposing it to school. This work presents how a group of engineering students developed a rehabilitation device for thrombosis, relating different types of knowledge: mathematical, engineering, and practice come from different courses and the investigations made for this project.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Enfoques de las matemáticas escolares > Integrado 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Modelización 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Didáctica francesa 11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 31234 |
Depositado Por: | Monitor Funes 1 |
Depositado En: | 16 Abr 2023 10:51 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Sep 2023 13:56 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento