Martínez, Mara; Castro- Superfine, Alison; Stoelinga, Timothy (2022). A curriculum-based approach to learning trajectories in middle school algebra. REDIMAT, 11(1), pp. 5-32 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 601Kb |
URL Oficial: http://www.hipatiapress.com/hpjournals/index.php/r...
Resumen
Our aim is to contribute to the body of research on learning trajectories (LTs) in mathematics by making visible a process for articulating a hypothetical learning trajectory implicit in a widely adopted, reform-based, middle-grades mathematics curriculum. In doing so, we highlight considerations, decisions, and challenges we faced as part of this work. By describing our LT articulation process, our aim is to highlight ways in which curriculum-specific LTs can be articulated to serve as a more proximal and instrumental tool for teachers’ instructional practice. Furthermore, to illustrate we describe how the products of the work were used in practice-based professional learning experiences with middle-grades mathematics teachers.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Enfoques de las matemáticas escolares > Instrumental 09. Currículo > Desarrollo 01. Sistema educativo > Documentos curriculares 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra) |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 31268 |
Depositado Por: | Monitor Funes 1 |
Depositado En: | 15 Abr 2023 09:18 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Abr 2023 09:18 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento