Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

A curriculum-based approach to learning trajectories in middle school algebra

Martínez, Mara; Castro- Superfine, Alison; Stoelinga, Timothy (2022). A curriculum-based approach to learning trajectories in middle school algebra. REDIMAT, 11(1), pp. 5-32 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

601Kb

URL Oficial: http://www.hipatiapress.com/hpjournals/index.php/r...

Resumen

Our aim is to contribute to the body of research on learning trajectories (LTs) in mathematics by making visible a process for articulating a hypothetical learning trajectory implicit in a widely adopted, reform-based, middle-grades mathematics curriculum. In doing so, we highlight considerations, decisions, and challenges we faced as part of this work. By describing our LT articulation process, our aim is to highlight ways in which curriculum-specific LTs can be articulated to serve as a more proximal and instrumental tool for teachers’ instructional practice. Furthermore, to illustrate we describe how the products of the work were used in practice-based professional learning experiences with middle-grades mathematics teachers.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Enfoques de las matemáticas escolares > Instrumental
09. Currículo > Desarrollo
01. Sistema educativo > Documentos curriculares
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra)
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:31268
Depositado Por:Monitor Funes 1
Depositado En:15 Abr 2023 09:18
Fecha de Modificación Más Reciente:15 Abr 2023 09:18
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario