Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Teachers' perceptions of the brazilian curriculum reform, PISA and mathematics literacy

Jolandek, Emilly Gonzales; Pereira, Ana Lúcia (2022). Teachers' perceptions of the brazilian curriculum reform, PISA and mathematics literacy. REnCiMa. Revista de Ensino de Ciéncias e Matemática, 13(6), pp. 1-22 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

386Kb
[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

361Kb

URL Oficial: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/...

Resumen

The present work is the result of a master's research, guided by the following question: what are the perceptions that teachers of Mathematics of Basic Education have about BNCC, about PISA and about what is mathematical literacy proposed in PISA and BNCC? The article has a mixed nature and the data were collected through questionnaires, applied to Mathematics teachers who work in the Public Network of the State of Paraná. Data analysis took place through Content Analysis and Cluster Analysis. We obtained four clusters that allowed us to verify that the teachers knew the BNCC, but many did not read the Mathematics chapter. Regarding PISA, many teachers were not aware of this assessment. We found that teachers do not know if there are relationships between PISA and BNCC, as well as most teachers confused math literacy with math literacy.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:01. Sistema educativo > Documentos curriculares
01. Sistema educativo > Política educativa
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
09. Currículo > Diseño
08. Evaluación > Instrumentos de evaluación
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Estudios de posgrado
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:32172
Depositado Por:Maritza Ruth Buitrago
Depositado En:12 Jun 2023 07:03
Fecha de Modificación Más Reciente:12 Jun 2023 07:03
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario