Mathematics Teacher Education for Sustainability (MTEfS): an emerging research agenda
Tipo de documento
Autores
Lista de autores
Alsina, Ángel
Resumen
The papers contained in this Special Issue on Mathematics Teacher Education for Sustainability (MTEfS) provide much-needed evidence to make progress with regard to the triple social, environmental and economic transformation associated with sustainable development, showing how this emerging mathematics education research agenda is beginning to contribute to the emergence of relevant data for the creation of positive social solutions.
Fecha
2023
Tipo de fecha
Estado publicación
Términos clave
Continua | Formativos | Inicial | Teoría social del aprendizaje
Enfoque
Idioma
Revisado por pares
Formato del archivo
Usuario
Volumen
23
Rango páginas (artículo)
1-4
ISSN
2254-4313
Referencias
Alsina, Á. (2022). On Integrating Mathematics Education and Sustainability in Teacher Training: Why, to What End and How? In D. Ortega-Sánchez (Ed.), Controversial Issues and Social Problems for an Integrated Disciplinary Teaching. Integrated Science (vol 8., pp. 9-21). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08697-7 Alsina, Á., & Mulà, I. (2019). Advancing towards a transformational professional competence model through reflective learning and sustainability: The case of mathematics teacher education. Sustainability, 11(15), 4039. https://doi.org/10.3390/su11154039 COPERNICUS Alliance (2015). Rio+20 Treaty. https://www.copernicus-alliance.org/rio-20-treaty Geli, A. Mª., Collazo, L., & Mulà, I. (2019). Contexto y evolución de la sostenibilidad en el curriculum de la universidad española. Revista en Educación Ambiental y Sostenibilidad. 1(1), 1102. https://doi.org/10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2019.v1.i1.1102 UNESCO (2014). Aichi-Nagoya Declaration on Higher Education for Sustainable Development. Author. https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/5859Aichi-Nagoya_Declaration_EN.pdf UNESCO (2020). Education for sustainable development: a roadmap. Author. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf000037480 UNESCO (2021). Berlin Declaration on Education for Sustainable Development. Author. https://en.unesco.org/sites/default/files/esdfor2030-berlin-declaration-en.pdf
Proyectos
Cantidad de páginas
4
URL oficial
Documentos relacionados
La mirada profesional al razonamiento proporcional y algebraico en la práctica estadística
- Gea, María Magdalena, Hernández, Luis Armando
- Aprendizaje, Contenido, Ejercicios rutinarios, Formativos, Funcional, Fundamentos de Educación Matemática, Incertidumbre y datos, Otro (estadística), Transversales
- Educación primaria, escuela elemental (6 a 12 años), Educación secundaria básica (12 a 16 años), Todos los niveles educativos