Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Discussing a teacher MKT and its role on teacher practice when exploring data analysis

Ribeiro, Carlos Miguel; Carrillo, José (2012). Discussing a teacher MKT and its role on teacher practice when exploring data analysis. PNA, 6(3), pp. 105-114 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

593Kb

Resumen

This article considers teacher knowledge in managing mathematically critical situations and the role of what can be termed a mathematical summary in the analysis of a teaching episode, viewed from the perspective of Mathematical Knowledge for Teaching (MKT). The analysis is based on an episode of content review, from a perspective which aims to understand the teacher’s logic rather than merely identify gaps in their knowledge. We discuss the importance of approaching mathematically critical situations in order to contribute to eradicating mathematical innumeracy (statistics) and to promote a kind of practice which is “mathematically demanding” as well as “pedagogically exciting”.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
05. Profesor > Formación de profesores
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Estudios de posgrado
Formación Profesional
Código ID:1869
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:28 Feb 2012 12:34
Fecha de Modificación Más Reciente:29 Feb 2012 00:31
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario