Moreno, Antonio; Ramírez, Rafael; Del Rio, Aurora; Cañadas, María C.; Molina, Marta (2017). Introducing functions at primary level. Comunicación presentada en European teacher education network conference in Copenhagen (04/2017). Copenhague, Dinamarca.
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 186Kb |
Resumen
The aim of this workshop is to provide ideas and teaching strategies for primary school teachers in order to enable and help them to select and design tasks. Eventually, they will be able to analyze students’ answers. Both objectives expect have an effect on primary students’ functional thinking. In the first part, we summarize some research contributions about functional thinking and we will show the main elements that characterized the several definitions of functional thinking. For the second part of the workshop, we will present a task example and then we will analyze their characteristics to develop functional thinking.
Tipo de Registro: | Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación) |
---|---|
Términos clave: | 10. Otras nociones de Educación Matemática > Sistemas de representación 13. Matemáticas escolares > Cálculo > Sucesiones y series (Procesos infinitos) 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 23210 |
Depositado Por: | Rafael Ramírez |
Depositado En: | 06 Abr 2021 08:54 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 06 Abr 2021 08:54 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento