Delgado, Cesar Augusto; Ospina, Liliana Patricia (2020). Assessment of mediated interactivity within the scope of the anthropological theory of didactics. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 294-300 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 199Kb |
URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index
Resumen
We present progress made in doctoral thesis Configuration of the assessment practices of mathematics teachers at university. Preliminary analysis shows the predominance of summative assessment of learning, content-centered, aside from the teaching and study activities, producing poor operative learning outcomes. This didactic phenomenon entails the problem of establishing the conditions and constraints that hinder the development of a more functional kind of assessment that mediates these activities and obtain more operational learning. Finally, we construct the concept of assessment of mediated interactivity as a contribution to the design and management of didactic and mathematical praxeology.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Contenidos 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico 08. Evaluación > Funciones de la evaluación 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) |
Nivel Educativo: | Estudios de posgrado |
Código ID: | 24760 |
Depositado Por: | Monitor Funes 7 |
Depositado En: | 28 Jul 2022 18:12 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 28 Jul 2022 18:12 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento