Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Assessment of mediated interactivity within the scope of the anthropological theory of didactics

Delgado, Cesar Augusto; Ospina, Liliana Patricia (2020). Assessment of mediated interactivity within the scope of the anthropological theory of didactics. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 294-300 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

199Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

We present progress made in doctoral thesis Configuration of the assessment practices of mathematics teachers at university. Preliminary analysis shows the predominance of  summative assessment of learning, content-centered, aside from the teaching and study activities, producing poor operative learning outcomes. This didactic phenomenon entails the problem of establishing the conditions and constraints that hinder the development of a more functional kind of assessment that mediates these activities and obtain more operational learning. Finally, we construct the concept of assessment of mediated interactivity as a contribution to the design and management of didactic and mathematical praxeology.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Contenidos
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico
08. Evaluación > Funciones de la evaluación
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
Nivel Educativo:Estudios de posgrado
Código ID:24760
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 18:12
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 18:12
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario