Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

An overview of “bridging courses” from the ATD perspective

Serrano, Lídia; Bosch, Marianna; Gascón, Josep (2020). An overview of “bridging courses” from the ATD perspective. Educação Matemática Pesquisa, 22(4), pp. 579-592 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

239Kb

URL Oficial: https://revistas.pucsp.br/index.php/emp/index

Resumen

The presence of bridging courses in the European university panorama has evolved from a simple spontaneous proposal to being part of a consolidated resource for new students in many universities. In Spain, the tendency points to the usual presence of these courses in almost all degrees containing mathematics in their first year. The analysis of different «bridging courses» led us to formulate the hypothesis that, due to the large number of mathematical praxeologies introduced and the type of didactic praxeologies used, they seem to contribute to increase the isolation and rigidity of mathematical praxeologies studied at secondary level (Serrano 2013). From the ATD, we have designed and experimented a course that tries to overcome this isolation by proposing connecting elements in the terms introduced by Fonseca (2004).

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
05. Profesor > Formación de profesores > Otro (formación de profesores)
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Expectativas de aprendizaje > Competencias
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Educación Matemática desde otras disciplinas
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:25003
Depositado Por:Monitor Funes 7
Depositado En:28 Jul 2022 21:27
Fecha de Modificación Más Reciente:28 Jul 2022 21:27
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario