Gómez, Pedro; Rico, Luis (2004). Integration of didactical knowledge and mathematical content knowledge in pre-service teacher training. Comunicación presentada en ICME 10 (Julio 4 al 11, 2004). Copenague, Dinamarca.
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 151Kb |
Resumen
We suggest some ideas about how content knowledge and didactical knowledge could be integrated in pre-service secondary mathematics teachers' training. We identify the activities we expect a teacher to perform when planning a lesson and determine the didactical knowledge that she has to put into play in order to do so. We then show the relationship between that didactical knowledge and the corresponding content knowledge.
Tipo de Registro: | Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación) |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 382 |
Depositado Por: | Usuario Inválido |
Depositado En: | 13 Sep 2009 09:53 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Nov 2016 17:21 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento