Camargo, Leonor; Samper, Carmen; Perry, Patricia; Molina, Óscar; Echeverry, Armando (2009). Use of dragging as organizer for conjecture validation. En Tzekaki, Marianna; Kaldrimidou , Maria; Sakonidis, Haralambos (Eds.), Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics (pp. 257-264). Thessaloniki, Greece: PME.
| PDF Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 94Kb |
Resumen
In this article, we report on a study centred on the teaching and learning of proof in which there is evidence that dragging becomes a source for significant student participation in the validation of conjectures. The findings highlight the teacher’s use of dragging as an organizer of the activity, in cases when there are conjectures that students consider acceptable but for which they do not have the theoretical elements to validate them.
Tipo de Registro: | Contribución a Actas de Congreso |
---|---|
Términos clave: | 14. Matemáticas superiores > Geometría (matemáticas superiores) 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Procesos de justificación 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico 03. Aula > Recursos didácticos > Recursos informáticos > Software |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 931 |
Depositado Por: | Patricia Inés Perry |
Depositado En: | 21 Nov 2010 08:48 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Dic 2010 18:19 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento