Shockey, Tod (2017). Confluence. Revista Latinoamericana de Etnomatemática: Perspectivas Socioculturales de la Educación Matemática, 10(1), pp. 112-127 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 736Kb |
URL Oficial: http://www.revista.etnomatematica.org/index.php/RL...
Resumen
This position paper argues that ethnomathematics, while not a curriculum (nor a discipline, that is why D’Ambrosio call it a program), is a confluence of ideas and concepts that may lead to different mathematics engagement of our students. Just as water swirls together from multiple sources, so does our cognition when many ideas are brought together, leading to a cognitive confluence. The definition of ethnomathematics, as coined by D’Ambrosio in 1985 sets the foundation. Scholarship from other disciplines is included, as these areas motivate new thinking, new questions, and new perspectives.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Pensamiento matemático 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Motivación 13. Matemáticas escolares > Geometría > Transformaciones geométricas |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 12827 |
Depositado Por: | Sileni Carranza |
Depositado En: | 30 Ene 2019 12:31 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 30 Ene 2019 12:31 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento