Ferretti, Federica (2020). Mathematics teacher's specialised knowledge of prospective primary teachers: An explorative study. PNA, 14(3), pp. 226-240 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 200Kb |
URL Oficial: https://revistaseug.ugr.es/index.php/pna/index
Resumen
The importance of good mastery of specialised mathematics knowledge for mathematics teachers and prospective teachers is now recognised internationally. This paper presents an exploratory study aimed at investigating how mathematics education courses affect the Mathematics Teachers’ Specialised Knowledge (MTSK) of prospective primary teachers. A questionnaire was administered to a sample of 118 future teachers, and an analysis of their answers was carried out with the MTSK model. The research highlights positive feedback on the effectiveness of the mathematics education laboratory that was staged, and provides an outline of the beliefs and the knowledge of the prospective teachers.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Fuentes de información > _Otro (fuentes de información) 06. Aprendizaje > Aspectos afectivos > Creencia 05. Profesor > Desarrollo del profesor |
Nivel Educativo: | Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 22437 |
Depositado Por: | Paola Castro |
Depositado En: | 17 Jul 2020 18:44 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 17 Jul 2020 18:44 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento