Miguel, Antonio (2014). Is the mathematics education a problem for the school or is the school a problem for the mathematics education? Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 4(2), pp. 1-35 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 577Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
The purpose of this article is to bring school mathematics education to the Wittgensteinian “therapeutic divan.” School mathematics education is depicted as a “disease” that cannot receive a “democratic cure” in light of liberal-meritocratic projects that conceive of school as a preparatory cultural detour to a supposedly qualified insertion into social and professional lives. The recommended therapy is based upon a dialogue between Wittgenstein’s unsystematic, aphoristic-therapeutic, postepistemological views on language, meaning, mathematics, and learning, and Jean Lave’s research on cognition and situated learning.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 07. Enseñanza > _Otro (enseñanza) 10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática) |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Primaria (7-12 años) |
Código ID: | 26137 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 04 Jul 2022 21:27 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 04 Jul 2022 21:27 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento