Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Is the mathematics education a problem for the school or is the school a problem for the mathematics education?

Miguel, Antonio (2014). Is the mathematics education a problem for the school or is the school a problem for the mathematics education? Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 4(2), pp. 1-35 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

577Kb

URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...

Resumen

The purpose of this article is to bring school mathematics education to the Wittgensteinian “therapeutic divan.” School mathematics education is depicted as a “disease” that cannot receive a “democratic cure” in light of liberal-meritocratic projects that conceive of school as a preparatory cultural detour to a supposedly qualified insertion into social and professional lives. The recommended therapy is based upon a dialogue between Wittgenstein’s unsystematic, aphoristic-therapeutic, postepistemological views on language, meaning, mathematics, and learning, and Jean Lave’s research on cognition and situated learning.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza
07. Enseñanza > _Otro (enseñanza)
10. Otras nociones de Educación Matemática > Otro (otras nociones de educación matemática)
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:26137
Depositado Por:Monitor Funes 2
Depositado En:04 Jul 2022 21:27
Fecha de Modificación Más Reciente:04 Jul 2022 21:27
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario