Gallin, Peter (2022). Dialogic learning: from an educational concept to daily classroom teaching. Revista Paradigma, 43(Edición temática 1), pp. 229-244 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 535Kb |
URL Oficial: http://revistaparadigma.online/ojs/index.php/parad...
Resumen
This article presents the genesis and the main elements that compose the cycle of the dialogic learning. The development of the concept of self-controlled and sustainable learning is based on a personal encounter between two teachers of entirely different subjects: Mathematics and German. Two examples show how uncomplicated teaching mathematics in the classroom can be, once the teacher has gained the courage to trust in the capabilities of the children. The three German textbooks “Ich-Du-Wir” (“I-You-We”) for mother tongue and mathematics in the first six years of elementary school provide support.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza 06. Aprendizaje 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > _Otro (marcos teóricos) |
Nivel Educativo: | Todos los niveles educativos |
Código ID: | 30853 |
Depositado Por: | Monitor Funes 3 |
Depositado En: | 21 Ago 2022 10:02 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 21 Ago 2022 10:02 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento