Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Theory and practice in pre-service mathematics teacher education from a social perspective

Gómez, Pedro (2002). Theory and practice in pre-service mathematics teacher education from a social perspective. En Valero, P.; Skovsmose, O. (Eds.), Mathematics, Education and Society. Third International Mathematics Education and Society Conference (pp. 282-291). Copenague: The Danish University of Education.

[img]
Vista Previa
PDF
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

76Kb

Resumen

Contributing to the growing literature on the conceptualization of mathematics teacher knowledge and mathematics teacher education, we put forward a model of how mathematics teaching can be, the activities that ought to be involved in it and their relationship with teacher knowledge. On the basis of this model we show that it is possible to support the design and development of pre-service teacher education programs on conceptual arguments that highlight a connection between mathematics education theory and teachersÕ practice. Those programs should be designed from a social perspective emphasizing local curriculum design.

Tipo de Registro:Capítulo o Sección de un Libro
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Código ID:371
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:18 Sep 2009 09:48
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Nov 2016 15:50
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario