Gómez, Pedro (2002). Theory and practice in pre-service mathematics teacher education from a social perspective. En Valero, P.; Skovsmose, O. (Eds.), Mathematics, Education and Society. Third International Mathematics Education and Society Conference (pp. 282-291). Copenague: The Danish University of Education.
![]()
| PDF Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 76Kb |
Resumen
Contributing to the growing literature on the conceptualization of mathematics teacher knowledge and mathematics teacher education, we put forward a model of how mathematics teaching can be, the activities that ought to be involved in it and their relationship with teacher knowledge. On the basis of this model we show that it is possible to support the design and development of pre-service teacher education programs on conceptual arguments that highlight a connection between mathematics education theory and teachersÕ practice. Those programs should be designed from a social perspective emphasizing local curriculum design.
Tipo de Registro: | Capítulo o Sección de un Libro |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) Educación Secundaria Media (17 y 18 años) |
Código ID: | 371 |
Depositado Por: | Usuario Inválido |
Depositado En: | 18 Sep 2009 09:48 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Nov 2016 15:50 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento