Gómez, Pedro; Rico, Luis (2002). Didactical analysis and planning of school tasks in preservice mathematics teacher training. En Mewborn, D. S.; White, D. Y.; Wiegel, H. G.; Bryant, R. L.; Nooney, K. (Eds.), Proceedings of the twenty-fourth annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3) (pp. 1214-1217). Columbus, OH: ERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education.
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 12Kb |
Resumen
In this paper, we propose the didactical analysis as a tool to assist future secondary mathematics teachers in their analysis of mathematics content in order to plan, implement, and assess teaching and learning tasks in class. We propose a conceptual structure that supports the curriculum design of a methods course and present the elements composing the didactical knowledge that we expect preservice teachers to develop in such course.
Tipo de Registro: | Capítulo o Sección de un Libro |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico 09. Currículo > Diseño 05. Profesor > Formación de profesores |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Media (17 y 18 años) Educación Secundaria Básica (13-16 años) Formación Profesional |
Código ID: | 373 |
Depositado Por: | Usuario Inválido |
Depositado En: | 19 Sep 2009 07:06 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 07 Nov 2016 17:20 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento