Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Didactical analysis and planning of school tasks in preservice mathematics teacher training

Gómez, Pedro; Rico, Luis (2002). Didactical analysis and planning of school tasks in preservice mathematics teacher training. En Mewborn, D. S.; White, D. Y.; Wiegel, H. G.; Bryant, R. L.; Nooney, K. (Eds.), Proceedings of the twenty-fourth annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3) (pp. 1214-1217). Columbus, OH: ERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

12Kb

Resumen

In this paper, we propose the didactical analysis as a tool to assist future secondary mathematics teachers in their analysis of mathematics content in order to plan, implement, and assess teaching and learning tasks in class. We propose a conceptual structure that supports the curriculum design of a methods course and present the elements composing the didactical knowledge that we expect preservice teachers to develop in such course.

Tipo de Registro:Capítulo o Sección de un Libro
Términos clave:06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico
09. Currículo > Diseño
05. Profesor > Formación de profesores
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Formación Profesional
Código ID:373
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:19 Sep 2009 07:06
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Nov 2016 17:20
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario