Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Didactical knowledge development of pre-service secondary mathematics teachers

Gómez, Pedro; Rico, Luis (2004). Didactical knowledge development of pre-service secondary mathematics teachers. En Hoines, M. J. (Ed.), 28th Conference oh the International Group for the Psychology of Mathematics Education (p. 305). Bergen: Bergen University College.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

203Kb

Resumen

We present the results of a study on the didactical knowledge development of pre-service secondary mathematics teachers participating in a methods course. In this course, we expected pre-service teachers to learn and use a series of conceptual and methodological tools that could help them in the design of didactical units. We coded and analyzed the information contained in the transparencies used by the teachers while presenting their solution to a series of tasks proposed in the course. Four stages of didactical knowledge development were identified and characterized. The evolution in teachersÕ performance over time is described based on those stages.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Formación Profesional
Código ID:381
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:19 Sep 2009 10:10
Fecha de Modificación Más Reciente:07 Nov 2016 17:20
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario