Gómez, Pedro; González, María José (2008). Mathematics knowledge for teaching within a functional perspective of preservice teacher training. Comunicación presentada en Topic Study Group 27 del ICME 11 (Julio 6 al 13, 2008). Monterrey, México.
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar. 357Kb |
Resumen
In this paper we look at some issues concerning the first two questions that frame Topic Study Group 27. On the one hand, we describe a functional perspective of preservice mathematics teacher training and learning. This perspective is based on the consideration of didactic notions as instruments to analyze the mathematical subject matter from different viewpoints. On the other hand, we propose some con-cepts and methods that can allow researchers explore preservice teachers learning and help trainers assess the impact of methods coursesÕ design and development.
Tipo de Registro: | Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación) |
---|---|
Términos clave: | 06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento 10. Otras nociones de Educación Matemática > Enfoques de las matemáticas escolares > Funcional 05. Profesor > Formación de profesores > Inicial 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico 05. Profesor > Formación de profesores |
Nivel Educativo: | Formación Profesional |
Código ID: | 418 |
Depositado Por: | Usuario Inválido |
Depositado En: | 07 Sep 2009 19:10 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 06 Dic 2010 18:30 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento