Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Mathematics knowledge for teaching within a functional perspective of preservice teacher training

Gómez, Pedro; González, María José (2008). Mathematics knowledge for teaching within a functional perspective of preservice teacher training. Comunicación presentada en Topic Study Group 27 del ICME 11 (Julio 6 al 13, 2008). Monterrey, México.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

357Kb

Resumen

In this paper we look at some issues concerning the first two questions that frame Topic Study Group 27. On the one hand, we describe a functional perspective of preservice mathematics teacher training and learning. This perspective is based on the consideration of didactic notions as instruments to analyze the mathematical subject matter from different viewpoints. On the other hand, we propose some con-cepts and methods that can allow researchers explore preservice teachers learning and help trainers assess the impact of methods coursesÕ design and development.

Tipo de Registro:Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Comunicación)
Términos clave:06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento
10. Otras nociones de Educación Matemática > Enfoques de las matemáticas escolares > Funcional
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Análisis didáctico
05. Profesor > Formación de profesores
Nivel Educativo:Formación Profesional
Código ID:418
Depositado Por:Usuario Inválido
Depositado En:07 Sep 2009 19:10
Fecha de Modificación Más Reciente:06 Dic 2010 18:30
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario