Teacher semiotic mediation and student meaning-making: A Peircean perspective
Tipo de documento
Lista de autores
Perry, Patricia, Camargo-Uribe, Leonor, Samper, Carmen y Sáenz-Ludlow, Adalira
Resumen
To interpret in detail the meaning-making in the classroom and the corresponding teacher semiotic mediation, we have resorted to Peirce’s triadic sign theory, interpreted by Sáenz-Ludlow and Zellweger. We present an example of the use of a few elements of that theory in the analysis of a classroom episode in which meaning is constructed with the teacher’s semiotic mediation.
Fecha
2014
Tipo de fecha
Estado publicación
Términos clave
Geometría | Interpretativo | Otro (marcos) | Usos o significados
Enfoque
Idioma
Revisado por pares
Formato del archivo
Título libro actas
Editores (actas)
Allan, Darien | Liljedahl,, Peter | Nicol, Cynthia | Oesterle, Susan
Lista de editores (actas)
Liljedahl,, Peter, Oesterle, Susan, Nicol, Cynthia y Allan, Darien
Editorial (actas)
Lugar (actas)
Rango páginas (actas)
409-416
ISBN (actas)
Dirección de correo electrónico de contacto
pperryc@yahoo.com.mx
Cantidad de páginas
447