Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The role of a critical ethnomathematics curriculum in transforming and empowering learners

Naresh, Nirmala (2015). The role of a critical ethnomathematics curriculum in transforming and empowering learners. Revista Latinoamericana de Etnomatemática: Perspectivas Socioculturales de la Educación Matemática, 8(2), pp. 450-471 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

518Kb

URL Oficial: http://www.revista.etnomatematica.org/index.php/RL...

Resumen

When thinking about mathematics, seldom does one think about culture, context, history, or diversity. Many teachers believe that there is no place for such constructs in their mathematics classrooms. As an ethnomathematician, my primary goal is to find meaningful ways to bring components of ethnomathematics into the mainstream mathematics curriculum and classrooms. In this paper, I describe key aspects of a mathematics curriculum that was designed to promote meaningful connections between ethnomathematics theory and practice and highlight how this curriculum might help address the key tenets of a critical ethnomathematics curriculum.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:04. Alumno > Diversidad
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos
05. Profesor > Formación de profesores
09. Currículo
Nivel Educativo:_Ningún nivel educativo
Código ID:6832
Depositado Por:Nelly Martínez
Depositado En:06 Sep 2015 20:40
Fecha de Modificación Más Reciente:21 Nov 2019 12:18
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario