Naresh, Nirmala (2015). The role of a critical ethnomathematics curriculum in transforming and empowering learners. Revista Latinoamericana de Etnomatemática: Perspectivas Socioculturales de la Educación Matemática, 8(2), pp. 450-471 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 518Kb |
URL Oficial: http://www.revista.etnomatematica.org/index.php/RL...
Resumen
When thinking about mathematics, seldom does one think about culture, context, history, or diversity. Many teachers believe that there is no place for such constructs in their mathematics classrooms. As an ethnomathematician, my primary goal is to find meaningful ways to bring components of ethnomathematics into the mainstream mathematics curriculum and classrooms. In this paper, I describe key aspects of a mathematics curriculum that was designed to promote meaningful connections between ethnomathematics theory and practice and highlight how this curriculum might help address the key tenets of a critical ethnomathematics curriculum.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 04. Alumno > Diversidad 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 10. Otras nociones de Educación Matemática > Fenomenología didáctica > Contextos 05. Profesor > Formación de profesores 09. Currículo |
Nivel Educativo: | _Ningún nivel educativo |
Código ID: | 6832 |
Depositado Por: | Nelly Martínez |
Depositado En: | 06 Sep 2015 20:40 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 15 Sep 2023 13:41 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento