Conjecturing and proving in AlNuSet
Tipo de documento
Autores
Lista de autores
Pedemonte, Bettina
Resumen
This report proposes an approach to algebraic proof, based on the use of the AlNuSet system, a dynamic, interactive system to enhance the teaching and learning of algebra. The research hypothesis is that educational activities performed in AlNuSet favours the “transparency” of algebraic proof.
Fecha
2013
Tipo de fecha
Estado publicación
Términos clave
Enfoque
Nivel educativo
Educación media, bachillerato, secundaria superior (16 a 18 años) | Educación superior, formación de pregrado, formación de grado
Idioma
Revisado por pares
Formato del archivo
Editores (capítulo)
Lista de editores (capitulo)
Perry, Patricia
Título del libro
Memorias del 21º Encuentro de Geometría y sus Aplicaciones.
Editorial (capítulo)
Lugar (capítulo)
Rango páginas (capítulo)
71-74
ISBN (capítulo)
Referencias
Hanna, G., & Jahnke, N. (1993). Proof and application. Educational Studies in Mathematics, 24, 421-438. Hemmi, K. (2008). Students’ encounter with proof: The condition of transparency. The International Journal on Mathematics Education, 40, 413-426. Pedemonte, B. (2011). Conjecturing and proving in AlNuSet. In M. Pytlak, T. Rowland and E. Swoboda (Eds.), Proceedings of the 7th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 181-191). Rzeszów, Poland: University of Rzeszów. Pedemonte, B., & Chiappini, G. (2008). AlNuSet: A system for teaching and learning algebra. International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, 18(5/6), 627-639.
Proyectos
Cantidad de páginas
312