Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

4th graders’ working on a functional context: generalization levels and influence of stimuli

Ureña, Jason; Molina, Marta; Ramírez, Rafael (2018). 4th graders’ working on a functional context: generalization levels and influence of stimuli. En Bergqvist, E.; Österholm, M.; Granberg, C.; Sumpter, L. (Eds.), Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (p. 178). Umeå, Sweden: PME.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

82Kb

Resumen

In this study we analyze the generalization levels shown by eight 4th grade Spanish students while working, during an interview, on a task based on the functional relationship x+2. The task had an inductive structure and asked about the relation between the hours of stay of a car in a parking lot and the money to be paid. At the same time we study how the stimuli made by the interviewer (e.g. suggest, summarize information, redirect, etc.) influence the manifestation of generalizations.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:13. Matemáticas escolares > Álgebra > Funciones
04. Alumno
10. Otras nociones de Educación Matemática > Enfoques de las matemáticas escolares
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Tipos de problemas
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Generalización
Nivel Educativo:Educación Primaria (7-12 años)
Código ID:13129
Depositado Por:Jason Ureña
Depositado En:06 Mar 2019 13:48
Fecha de Modificación Más Reciente:06 Mar 2019 13:48
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario