Naresh, Nirmala; Presmeg, Normal (2012). The Role of Context-Related Parameters in Adults’ Mental Computational Acts. PNA, 6(2), pp. 51-60 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 869Kb |
Resumen
Researchers who have carried out studies pertaining to mental computation and everyday mathematics point out that adults and children reason intuitively based upon experiences within specific contexts; they use invented strategies of their own to solve real-life problems. We draw upon research areas of mental computation and everyday mathematics to report on a study that investigated adults’ use of mental mathematics in everyday settings. In this paper, we report on one adult’s use of mental computation at work and highlight the role of context and context related parameters in his mental mathematical activities.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática 06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Cálculo mental |
Nivel Educativo: | Educación de adultos |
Código ID: | 1786 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 03 Nov 2011 03:36 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Nov 2011 10:18 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento