Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

The Role of Context-Related Parameters in Adults’ Mental Computational Acts

Naresh, Nirmala; Presmeg, Normal (2012). The Role of Context-Related Parameters in Adults’ Mental Computational Acts. PNA, 6(2), pp. 51-60 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

869Kb

Resumen

Researchers who have carried out studies pertaining to mental computation and everyday mathematics point out that adults and children reason intuitively based upon experiences within specific contexts; they use invented strategies of their own to solve real-life problems. We draw upon research areas of mental computation and everyday mathematics to report on a study that investigated adults’ use of mental mathematics in everyday settings. In this paper, we report on one adult’s use of mental computation at work and highlight the role of context and context related parameters in his mental mathematical activities.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
06. Aprendizaje > Procesos cognitivos > Cálculo mental
Nivel Educativo:Educación de adultos
Código ID:1786
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:03 Nov 2011 03:36
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Nov 2011 10:18
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario