Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Estudio de las actitudes hacia una postura sociocultural y política de la Educación Matemática en maestros en formación inicial

Blanco-Álvarez, Hilbert (2012). Estudio de las actitudes hacia una postura sociocultural y política de la Educación Matemática en maestros en formación inicial. REDIMAT - Journal of Research in Mathematics Education, 1(1), pp. 57-78 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

877Kb

URL Oficial: http://www.revistashipatia.com/index.php/redimat

Resumen

This article presents a study on attitudes towards social, cultural and political posture of mathematics education of 154 students in second year of primary education degree at the Universidad Autónoma de Barcelona. The research was conducted in two phases: the first established common features of a sociocultural and political posture in mathematics Education starting from comparative analysis of four theories of mathematics education, and a second phase were found consonances and dissonances between attitudes of students and this posture through a closed questionnaire type Likert with two open questions. Finally, it concluded that the attitude towards sociocultural and political posture of mathematics education of participating students is moderately positive.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Etnomatemática
05. Profesor > Formación de profesores > Inicial
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:1875
Depositado Por:Hilbert Blanco-Álvarez
Depositado En:17 Mar 2012 10:21
Fecha de Modificación Más Reciente:10 Oct 2017 04:23
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario