Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Collaboration model for the training of in-service secondary mathematics teachers

Pinzón, Andrés; Gómez, Pedro (2020). Collaboration model for the training of in-service secondary mathematics teachers. Conferencia presentada en ICMI Study 25. Teachers of mathematics working and learning in collaborative groups (3-6 February 2020). Lisboa.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

9Mb

Resumen

In this document, we describe a collaboration model used in a training program for in-service teachers of secondary mathematics. We briefly describe the curricular design of the program and focus on the methodological aspects that promote interdependent learning. We found that the program contributes to the learning of in-service teachers in relation to their planning practices in, for example, the use of curricular documents and their prediction of student errors.

Tipo de Registro:Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Conferencia)
Términos clave:12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas
07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula
05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente
Nivel Educativo:Estudios de posgrado
Formación Profesional
Código ID:23237
Depositado Por:Pedro Gómez
Depositado En:23 Feb 2021 13:55
Fecha de Modificación Más Reciente:27 Feb 2021 02:01
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario