Pinzón, Andrés; Gómez, Pedro (2020). Collaboration model for the training of in-service secondary mathematics teachers. Conferencia presentada en ICMI Study 25. Teachers of mathematics working and learning in collaborative groups (3-6 February 2020). Lisboa.
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 9Mb |
Resumen
In this document, we describe a collaboration model used in a training program for in-service teachers of secondary mathematics. We briefly describe the curricular design of the program and focus on the methodological aspects that promote interdependent learning. We found that the program contributes to the learning of in-service teachers in relation to their planning practices in, for example, the use of curricular documents and their prediction of student errors.
Tipo de Registro: | Conferencia, Comunicación, Cartel, Taller, Curso o Participación en Mesa Redonda (Conferencia) |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías sociológicas 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente |
Nivel Educativo: | Estudios de posgrado Formación Profesional |
Código ID: | 23237 |
Depositado Por: | Pedro Gómez |
Depositado En: | 23 Feb 2021 13:55 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 27 Feb 2021 02:01 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento