Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Mathematical specialized knowledge of a mathematics teacher educator for teaching divisibility

Rediske, Marieli Vanessa; Ribeiro, Miguel; Fiorentini, Dario (2021). Mathematical specialized knowledge of a mathematics teacher educator for teaching divisibility. PNA, 15(3), pp. 187-210 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

430Kb

URL Oficial: https://revistaseug.ugr.es/index.php/pna/

Resumen

The knowledge of Mathematics teachers has been a very prominent focus of attention in the last decades. However, it leaves aside one of the dimensions involved in the development of this type of knowledge, specifically the knowledge of Mathematics teacher educators. In this paper, we discuss a mathematics teacher educator’s knowledge in the context of classes on Euclid’s division algorithm theorem in a Number Theory course for prospective secondary teachers. Some indicators of this specialized knowledge of mathematics teacher educators are presented and discussed.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:05. Profesor
06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento
14. Matemáticas superiores > Teoría de números
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Estudio de casos
Nivel Educativo:Título de grado universitario
Código ID:23732
Depositado Por:Valeria Maestre
Depositado En:03 Dic 2021 20:46
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Dic 2021 20:46
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario