Rediske, Marieli Vanessa; Ribeiro, Miguel; Fiorentini, Dario (2021). Mathematical specialized knowledge of a mathematics teacher educator for teaching divisibility. PNA, 15(3), pp. 187-210 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 430Kb |
URL Oficial: https://revistaseug.ugr.es/index.php/pna/
Resumen
The knowledge of Mathematics teachers has been a very prominent focus of attention in the last decades. However, it leaves aside one of the dimensions involved in the development of this type of knowledge, specifically the knowledge of Mathematics teacher educators. In this paper, we discuss a mathematics teacher educator’s knowledge in the context of classes on Euclid’s division algorithm theorem in a Number Theory course for prospective secondary teachers. Some indicators of this specialized knowledge of mathematics teacher educators are presented and discussed.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 05. Profesor 06. Aprendizaje > Cognición > Conocimiento 14. Matemáticas superiores > Teoría de números 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Tipos de estudio > Estudio de casos |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 23732 |
Depositado Por: | Valeria Maestre |
Depositado En: | 03 Dic 2021 20:46 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Dic 2021 20:46 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento