Ferretti, Federica; Martignone, Francesca; Rodríguez-Muñiz, Luis Jose (2021). Mathematics Teachers Educator Specialized Knowledge model. ZETETIKÉ. Revista de Educação Matemática, 29, pp. 1-12 .
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 361Kb |
URL Oficial: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/ze...
Resumen
Our research focuses on Mathematics Teacher Educatorspecialized knowledge. By means theoretical tools driven from Mathematics Teacher Specialized Knowledge model (MTSK model) we focus on teacher educators’ specialized knowledge and carry out a qualitative study in order to identify specific dimensions and domains of mathematics teacher educators’ specialized knowledge. We explore an extension of the MTSK model that can characterize the teacher educator’s specialized knowledge (Mathematics Teacher Educator Specialized Knowledge model) -MTESK model. Specifically,our focus will be on the Pedagogical Content Knowledge of the MTESK model.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Paradigmas de investigación > Crítico 12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Paradigmas de investigación > Interpretativo 07. Enseñanza > Planificación del profesor > _Otro (planificación del profesor) 05. Profesor > Formación de profesores > Continua-Permanente |
Nivel Educativo: | Título de grado universitario |
Código ID: | 24671 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 21 Abr 2022 14:19 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 21 Abr 2022 14:19 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento