Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Socio-cultural foundation of mathematics and science education

D'Ambrosio, Ubiratan (2021). Socio-cultural foundation of mathematics and science education. Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática, Número especial, pp. 83-92 .

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar.

514Kb

URL Oficial: https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem

Resumen

For the first half of this century, mathematics and to a lesser extent science, have practicallyignored Anthropology. Except for a few examples of algebraic structures drawn from kinshiprelations, and which served to reinforce the prevailing idea of Mathematics as a universal,basically aprioristic form of knowledge, no reference to Anthropology, not even to culturalAnthropology, appears as of interest to mathematicians. They might have said that this wasbecause Anthropology was not relevant to a purely intellectual construction. Mathematicsand Science Education were also biased toward primarily the technologically advanced,economically developed, politically structured and stable societies, where wage-labour andidentifiable class structure were prevalent. Recognition of alien educational structures anddifferent cultural modes were ignored. Research has been dominated by statistical models.

Tipo de Registro:Artículo
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Evolución histórica de conceptos
11. Educación Matemática y otras disciplinas > Historia de la Educación Matemática
13. Matemáticas escolares > Álgebra > _Otro (álgebra)
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Sociales
12. Investigación e innovación en Educación Matemática > Marcos teóricos > Teorías de aprendizaje > Situado sociocultural
10. Otras nociones de Educación Matemática > Fines > Culturales
Nivel Educativo:Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:25171
Depositado Por:Monitor Funes 3
Depositado En:03 Ago 2022 15:47
Fecha de Modificación Más Reciente:03 Ago 2022 15:47
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario