Carrillo, José; Climent, Nuria; Contreras, Luis Carlos; Ribeiro, Miguel (2017). Mathematics teacher’s specialized knowledge (mtsk) in the “dissecting an equilateral triangle” problem. Revista Internacional de Pesquisa em Educação Matemática, 7(2), pp. 88-107 .
![]()
| PDF - Versión Publicada Disponible bajo la licencia Creative Commons No Comercial Sin Derivar. 622Kb |
URL Oficial: http://sbem.iuri0094.hospedagemdesites.ws/revista/...
Resumen
This paper focuses on describing a model for the analysis of the mathematics teachers’ knowledge from the perspective of what is peculiar to teaching mathematics, and gives an example of its application to the knowledge deployed by a teacher during a lesson. We first present the analytical model, the MTSK (mathematics teacher’s specialized knowledge) model, developed at the University of Huelva (Spain), and then demonstrate its potential in the case of a high school teacher working through a problem with her students. We conclude with a summary of the advantages the model offers in detailing the elements of specialized knowledge displayed by the teacher, and illustrate how this knowledge enables her to plan highly productive learning opportunities for her students. A final reflection notes the potential of the MTSK model as a tool for teacher training.
Tipo de Registro: | Artículo |
---|---|
Términos clave: | 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Metodología de trabajo en el aula 07. Enseñanza > Planificación del profesor > Metodología de enseñanza > Análisis y reflexión sobre la enseñanza 05. Profesor > Formación de profesores > Otro (formación de profesores) 13. Matemáticas escolares > Geometría > Geometría euclídea |
Nivel Educativo: | Educación Secundaria Básica (13-16 años) |
Código ID: | 26611 |
Depositado Por: | Monitor Funes 2 |
Depositado En: | 03 Jul 2022 13:30 |
Fecha de Modificación Más Reciente: | 03 Jul 2022 13:30 |
Valoración: |
Personal del repositorio solamente: página de control del documento