Uniandes
Funes
Ministerio de Educacion
Funes

Description of a procedure to identify strategies: The case of the tiles problem

Cañadas, María C.; Castro, Encarnación; Castro, Enrique (2008). Description of a procedure to identify strategies: The case of the tiles problem. En Figueras, O.; Cortina, J. L.; Alatorre, S.; Rojano, T.; Sepúlveda, A. (Eds.), Proceedings of the Joint Meeting of PME 32 and PME-NA XXX, Vol. 2. (pp. 257-264). Morelia: CINVESTAV-UMSNH.

[img]
Vista Previa
PDF - Versión Publicada
Disponible bajo la licencia Creative Commons Reconocimiento Sin Derivar.

40Kb

Resumen

In this paper we present a procedure to describe strategies in problems which can be solved using inductive reasoning. This procedure is based on some aspects of the analysis of the specific subject matter, concretely on the elements, the representation systems and the transformations involved. We show an example of how we used this procedure for the tiles problem. Finally we present some results and conclusions.

Tipo de Registro:Contribución a Actas de Congreso
Términos clave:10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas
10. Otras nociones de Educación Matemática > Resolución de problemas > Resolución y estrategias
Nivel Educativo:Educación Secundaria Media (17 y 18 años)
Educación Secundaria Básica (13-16 años)
Código ID:288
Depositado Por:M. C. Cañadas
Depositado En:19 Sep 2009 09:07
Fecha de Modificación Más Reciente:15 Oct 2016 11:39
Valoración:

Personal del repositorio solamente: página de control del documento


Comentarios

Agregar Comentario